Primitív Biciklizés -- Augusztus 6.
Vettem egy biciklit! 85 dollárba került, amitöl mindenki elájult hogy milyen jó ár. Lehetet volna kölcsönözni is, ami 4 hétre csak 80 dollár lett volna, söt esetleg még egy jobb bringát is kaptam volna, de gondolom a számos hátrányok nyilvánvalóak. Így életem legrosszabb bicikliével közlekedek, akármilyen szampontból. Aki oly szerencsés hogy ismerte a Tucsoni biciklimet, az esetleg el tudja képzelni hogy ez mit jelent!!! Montenbika (errefelé mindenki azzal jár, ami nevetséges mert eggyetlen domb sincs a közelben), viszont váltó nélkül. Tehát a vastag kerekeken kívül egy tök szimpla bicikli. A fényberendezés két macskaszem képzi elöl, hátul, a csengö és más hangjeleket saját hangszálaim alkotják. A csúcs viszont a fék. (kettö van belölle) Nem álít meg azonnal, elösször fokozatossan lelassít. Persze szép piros, kék szinre van feste, csillogó ezüst felírattal ami valami olyasmit kiabál hogy: "Nézz ide, tök új vagyok! És ha profi vagy, a zár se nagy akadály!"
Ja, hogyha már profiknál tartunk: Az igazi profiknak nem is kell feltörni zárakat! Ezt külömben az eggyik német sráctol halottam aki szintén vett magának egy biciklit. A biciklisek legnagyobb ellensége nem a tolvajok, sem a kóbor kutyák, vagy a vad részeg autósok, hanem a rendörok!!! Akkor sem akármilyen zsaruk, hanem a biciklifogók. Messziröl lehet öket látni, egy nagy pick-up rendörautóval járják az utcákat, ami hátulján már van olyan három négy bicikli összegyüjtve. Megálítanak és elmondják hogy valahol valami szabájt szegtél meg (igazábol eggyetlen ílyen szabáj van, az hogy ne hagyd magad elkapni), és hogy megleckéztessenek arra a napra elveszik a biciklidet. Aznap este el kell menni egy oktatásra, ahol egy kérdöívet kell kitölteni, ami nem is annyira a kressz szabájokat, hanem a hivatalos iradai spanyolt teszteli. Ha átmész a vizsgán, visszakapod a bicajodat. Ha ez esetleg valakinek túl sok macera, viszont egy megfelelö adománnyal támogatni szeretné a szorgalmas rendörséget, még a bicikiét sem veszik el.
Ehhez még azt kell hozzátenni hogy az utcákon nincsenek nagy táblaerdök. Mindenki tudja hogy a páros számú utcák jobb irányba haladnak, a páratlanok ballra. Vagy fordítva? Kétség esetén vannak nyilak az utca nevei alatt (már ahol akadnak). A motorizált jármüvek többnyire be is tartják ezt, legalábbis a négykereküek. Ezen kívül van mégy egy néhány stopptábla, amire viszint az van írva hogy ALTO. Ez a stoppal egyértelmü, még akkor is ha valami azt sugalja hogy igazábol valami olyasmit jelenthet hogy "lassíts, ne olyan gyorsan!"
Minden érdekes primitivitás mellet viszont nagyon jól érzem magam. Voltam újra a parton tegnap délután. Nem annyira az úszás kedvéért hanem a szociális interakció miatt, illetve hogy kapjak egy kis napot is. Kaptam is!!! Nem égtem le, viszont szeplös lettem! (Sose hittem volna.) A vállam tele van kis barna pöttyel, picikék, de rengetegen vannak. Az alsó karom, ami úgyis mindig szabadon van, az szépen barnul. De hogy a fehér részek mért nem tudnak rendesen barnulni? Na mindeggy. Ha elégy szeplö összegyülik, esetleg ki tölti a majd a fehér részeket.
Ja, hogyha már profiknál tartunk: Az igazi profiknak nem is kell feltörni zárakat! Ezt külömben az eggyik német sráctol halottam aki szintén vett magának egy biciklit. A biciklisek legnagyobb ellensége nem a tolvajok, sem a kóbor kutyák, vagy a vad részeg autósok, hanem a rendörok!!! Akkor sem akármilyen zsaruk, hanem a biciklifogók. Messziröl lehet öket látni, egy nagy pick-up rendörautóval járják az utcákat, ami hátulján már van olyan három négy bicikli összegyüjtve. Megálítanak és elmondják hogy valahol valami szabájt szegtél meg (igazábol eggyetlen ílyen szabáj van, az hogy ne hagyd magad elkapni), és hogy megleckéztessenek arra a napra elveszik a biciklidet. Aznap este el kell menni egy oktatásra, ahol egy kérdöívet kell kitölteni, ami nem is annyira a kressz szabájokat, hanem a hivatalos iradai spanyolt teszteli. Ha átmész a vizsgán, visszakapod a bicajodat. Ha ez esetleg valakinek túl sok macera, viszont egy megfelelö adománnyal támogatni szeretné a szorgalmas rendörséget, még a bicikiét sem veszik el.
Ehhez még azt kell hozzátenni hogy az utcákon nincsenek nagy táblaerdök. Mindenki tudja hogy a páros számú utcák jobb irányba haladnak, a páratlanok ballra. Vagy fordítva? Kétség esetén vannak nyilak az utca nevei alatt (már ahol akadnak). A motorizált jármüvek többnyire be is tartják ezt, legalábbis a négykereküek. Ezen kívül van mégy egy néhány stopptábla, amire viszint az van írva hogy ALTO. Ez a stoppal egyértelmü, még akkor is ha valami azt sugalja hogy igazábol valami olyasmit jelenthet hogy "lassíts, ne olyan gyorsan!"
Minden érdekes primitivitás mellet viszont nagyon jól érzem magam. Voltam újra a parton tegnap délután. Nem annyira az úszás kedvéért hanem a szociális interakció miatt, illetve hogy kapjak egy kis napot is. Kaptam is!!! Nem égtem le, viszont szeplös lettem! (Sose hittem volna.) A vállam tele van kis barna pöttyel, picikék, de rengetegen vannak. Az alsó karom, ami úgyis mindig szabadon van, az szépen barnul. De hogy a fehér részek mért nem tudnak rendesen barnulni? Na mindeggy. Ha elégy szeplö összegyülik, esetleg ki tölti a majd a fehér részeket.
0 Comments:
Post a Comment
<< Home